Certyfikat ISO 9001
English (UK)

Zarządzanie konfliktem i prowadzenie dialogu w zespołach wielonarodowych

Szkolenie dostarcza wiedzy i rozwija kompetencje zarządzania konfliktem i prowadzenia dialogu w zespołach wielonarodowych. Podczas szkolenia pokażemy, że nie eliminowanie, ale przekształcanie konfliktu, zmiana sposobu radzenia sobie z różnicami jest kluczową kompetencją w pracy zespołowej.

Dla kogo

  • menedżerowie zarządzający zespołami w korporacjach wielonarodowych
  • menedżerowie pracujący jako przedsiębiorcy we własnej firmie
  • liderzy, koordynatorzy projektów wielonarodowych
  • pracownicy działów HR

Cele szkolenia

  • zrozumienie natury konfliktu, jego struktury i dynamiki
  • rozpoznawanie mechanizmów leżących u podstaw konfliktu
  • identyfikowanie jawnych i ukrytych źródeł konfliktu oraz zapobieganie ich rozwojowi
  • dostrzeganie konfliktu na wczesnym etapie w celu wybrania odpowiedniej strategii
  • rozpoznawanie różnych strategii rozwiązywania konfliktów
  • rozumienie podstawowych zachowań w sytuacji konfliktu
  • rozwijanie relacji ze współpracownikami opartych na konstruktywnym dialogu
  • umiejętność budowania własnej strategii zarządzania konfliktem w konkretnej sytuacji
  • umiejętność zarządzania konfliktem w sytuacji jego zaistnienia

Oczekiwane rezultaty

Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę na temat konfliktów interpersonalnych i grupowych oraz umiejętność stosowania metod rozwiązywania konfliktów.
Efektem szkolenia będzie zbudowanie przez uczestników portfolio własnych strategii i narzędzi radzenia sobie w sytuacji konfliktowej z wykorzystaniem technik wywierania wpływu i komunikacji opartej na dialogu.
Uczestnicy otrzymają od trenera informację zwrotną na temat swojego stylu reagowania w konflikcie, dzięki czemu zbudują plan pracy nad zmianą niektórych swoich zachowań.

Metody szkoleniowe

Szkolenie ma charakter praktyczny i interaktywny. W części warsztatowej uczestnicy przećwiczą prowadzenie dialogów w sytuacjach konfliktowych, które prowadzą do porozumienia i pozwalają na utrzymanie dobrych relacji między stronami konfliktu.
Szkolenie oparte jest na konkretnych przykładach sytuacji konfliktowych ze środowiska pracy uczestników szkolenia.

Program szkolenia

Moduł 1. Natura konfliktu

  • Psychologiczne, społeczne i organizacyjne uwarunkowania sytuacji konfliktowej
  • Zrozumienie istoty konfliktu
  • Dynamika rozwoju konfliktu
  • Rodzaje i formy konfliktów (konflikt pozytywny i negatywny)
  • Zjawiska towarzyszące konfliktom — agresja, uprzedzenia, stereotypy
  • Zarządzanie konfliktem jako współczesna kluczowa kompetencja (rewolucja w podejściu do konfliktów)

Moduł 2. Sposoby rozwiązywania konfliktów

  • Autodiagnoza własnego stylu zachowania w sytuacji konfliktowej
  • Techniki wywierania wpływu pozwalające na budowanie własnych strategii radzenia sobie z konfliktem
  • Budowanie strategii rozwiązywania konfliktów (ludzie, interesy, możliwe rozwiązania, kryteria)
  • Strategie rozwiązywania konfliktów według Thomasa-Kilmanna
  • Praktyczny trening dopasowywania strategii działania do sytuacji konfliktowej

Moduł 3. Konstruktywny dialog i zachowania interpersonalne w konflikcie

  • Rola inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu komunikacją w sytuacji konfliktu
  • Błędy komunikacyjne prowadzące do konfliktu (praktyczne ćwiczenia formułowania właściwych komunikatów)
  • Wykorzystanie analizy transakcyjnej w formułowaniu komunikatów; rozpoznawanie momentów wchodzenia w określone pozycje komunikacyjne i umiejętność zmiany pozycji komunikacyjnej (trening przyjmowania pozycji "dorosłego")
  • Kształtowanie relacji ze współpracownikami w oparciu o jasną komunikację
  • Rozpoznawanie potrzeb osób znajdujących się po różnych stronach w sytuacji konfliktu

Moduł 4. Zarządzanie konfliktem

  • Czynniki sprzyjające rozpoznawaniu konfliktów
  • Zarządzanie komunikacją niewerbalną w konflikcie
  • Zarządzanie emocjami w konflikcie
  • Rola osobowości i samooceny w zarządzaniu konfliktem
  • Wybór strategii działania w zależności od specyfiki sytuacji konfliktowej
  • Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi (np. unikanie, rezygnacja, poszukiwanie wsparcia, walka)
  • Przekształcanie konfliktów i zmiana sposobu radzenia sobie z różnicami, które nas dzielą

Informacje organizacyjne

  • koszt uczestnictwa w 2‑dniowym szkoleniu dla jednej osoby: 1790 zł + 23% VAT 
  • szkolenie jest prowadzone stacjonarnie we Wrocławiu
  • otrzymasz materiały szkoleniowe
  • otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia
  • konsultacje online z trenerami do 2 tygodni po szkoleniu
  • szkolenie odbywa się w godzinach 09:00 — 17:00 / 8:00 — 16:00

Daty szkoleń:

Szkolenie prowadzi:

Kamila Ludwikowska

tel. +48 507 457 665

Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną poprzez formularz umieszczony poniżej.

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie

    Wybierz datę i temat szkolenia

    Twoje dane

    Imię i nazwisko

    Stanowisko/Dział

    Adres e‑mail

    Telefon

    Ulica z numerem domu/mieszkania

    Kod pocztowy

    Miejscowość

    Kraj

    Faktura

    Dane do faktury

    Nazwa firmy

    Branża

    Ulica z numerem lokalu

    Kod pocztowy

    Miejscowość

    NIP

    Adres e‑mail do faktury proforma

    Adres e‑mail do faktury

    Skąd dowiedziałaś/eś się o szkoleniu?

    Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

    Sprawdź także inne szkolenia

    Kultura biznesu Indii

    Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…

    Poznaj szczegóły

    Kultura biznesu Korei

    Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…

    Poznaj szczegóły