Zarządzanie konfliktem i prowadzenie dialogu w zespołach wielonarodowych
Szkolenie dostarcza wiedzy i rozwija kompetencje zarządzania konfliktem i prowadzenia dialogu w zespołach wielonarodowych. Podczas szkolenia pokażemy, że nie eliminowanie, ale przekształcanie konfliktu, zmiana sposobu radzenia sobie z różnicami jest kluczową kompetencją w pracy zespołowej.
Dla kogo
- menedżerowie zarządzający zespołami w korporacjach wielonarodowych
- menedżerowie pracujący jako przedsiębiorcy we własnej firmie
- liderzy, koordynatorzy projektów wielonarodowych
- pracownicy działów HR
Cele szkolenia
- zrozumienie natury konfliktu, jego struktury i dynamiki
- rozpoznawanie mechanizmów leżących u podstaw konfliktu
- identyfikowanie jawnych i ukrytych źródeł konfliktu oraz zapobieganie ich rozwojowi
- dostrzeganie konfliktu na wczesnym etapie w celu wybrania odpowiedniej strategii
- rozpoznawanie różnych strategii rozwiązywania konfliktów
- rozumienie podstawowych zachowań w sytuacji konfliktu
- rozwijanie relacji ze współpracownikami opartych na konstruktywnym dialogu
- umiejętność budowania własnej strategii zarządzania konfliktem w konkretnej sytuacji
- umiejętność zarządzania konfliktem w sytuacji jego zaistnienia
Oczekiwane rezultaty
Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę na temat konfliktów interpersonalnych i grupowych oraz umiejętność stosowania metod rozwiązywania konfliktów.
Efektem szkolenia będzie zbudowanie przez uczestników portfolio własnych strategii i narzędzi radzenia sobie w sytuacji konfliktowej z wykorzystaniem technik wywierania wpływu i komunikacji opartej na dialogu.
Uczestnicy otrzymają od trenera informację zwrotną na temat swojego stylu reagowania w konflikcie, dzięki czemu zbudują plan pracy nad zmianą niektórych swoich zachowań.
Metody szkoleniowe
Szkolenie ma charakter praktyczny i interaktywny. W części warsztatowej uczestnicy przećwiczą prowadzenie dialogów w sytuacjach konfliktowych, które prowadzą do porozumienia i pozwalają na utrzymanie dobrych relacji między stronami konfliktu. Szkolenie oparte jest na konkretnych przykładach sytuacji konfliktowych ze środowiska pracy uczestników szkolenia.
Program szkolenia
Moduł 1. Natura konfliktu
- Psychologiczne, społeczne i organizacyjne uwarunkowania sytuacji konfliktowej
- Zrozumienie istoty konfliktu
- Dynamika rozwoju konfliktu
- Rodzaje i formy konfliktów (konflikt pozytywny i negatywny)
- Zjawiska towarzyszące konfliktom — agresja, uprzedzenia, stereotypy
- Zarządzanie konfliktem jako współczesna kluczowa kompetencja (rewolucja w podejściu do konfliktów)
Moduł 2. Sposoby rozwiązywania konfliktów
- Autodiagnoza własnego stylu zachowania w sytuacji konfliktowej
- Techniki wywierania wpływu pozwalające na budowanie własnych strategii radzenia sobie z konfliktem
- Budowanie strategii rozwiązywania konfliktów (ludzie, interesy, możliwe rozwiązania, kryteria)
- Strategie rozwiązywania konfliktów według Thomasa-Kilmanna
- Praktyczny trening dopasowywania strategii działania do sytuacji konfliktowej
Moduł 3. Konstruktywny dialog i zachowania interpersonalne w konflikcie
- Rola inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu komunikacją w sytuacji konfliktu
- Błędy komunikacyjne prowadzące do konfliktu (praktyczne ćwiczenia formułowania właściwych komunikatów)
- Wykorzystanie analizy transakcyjnej w formułowaniu komunikatów; rozpoznawanie momentów wchodzenia w określone pozycje komunikacyjne i umiejętność zmiany pozycji komunikacyjnej (trening przyjmowania pozycji "dorosłego")
- Kształtowanie relacji ze współpracownikami w oparciu o jasną komunikację
- Rozpoznawanie potrzeb osób znajdujących się po różnych stronach w sytuacji konfliktu
Moduł 4. Zarządzanie konfliktem
- Czynniki sprzyjające rozpoznawaniu konfliktów
- Zarządzanie komunikacją niewerbalną w konflikcie
- Zarządzanie emocjami w konflikcie
- Rola osobowości i samooceny w zarządzaniu konfliktem
- Wybór strategii działania w zależności od specyfiki sytuacji konfliktowej
- Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi (np. unikanie, rezygnacja, poszukiwanie wsparcia, walka)
- Przekształcanie konfliktów i zmiana sposobu radzenia sobie z różnicami, które nas dzielą
Informacje organizacyjne
- koszt uczestnictwa w 1‑dniowym szkoleniu dla jednej osoby:
– szkolenie online 460 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia)
– szkolenie stacjonarne 880 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia) - otrzymasz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia (PDF)
- praca w małych grupach
- szkolenie odbywa się w godzinach:
– szkolenie online 09:00 — 14:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy)
– szkolenie stacjonarne 09:00 — 16:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy) - rejestracja na szkolenie online kończy się tydzień przed terminem szkolenia
- rejestracja na szkolenie stacjonarne kończy się dwa tygodnie przed terminem szkolenia
Termin szkolenia:
Szkolenie prowadzi:
Aleksandra Jaskólska
tel. +48 660 672 763
Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną poprzez formularz umieszczony poniżej.
Formularz zgłoszeniowy
Sprawdź także inne szkolenia
Coachingowy styl zarządzania w zróżnicowanym środowisku pracy
Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, którzy chcą zarządzać ludźmi w sposób wspierający autonomię, inicjatywę i gotowość…
Poznaj szczegółyKomunikacja międzykulturowa
Celem szkolenia jest rozwijanie kompetencji kulturowych, szczególnie w zakresie komunikacji interpersonalnej oraz wpływu różnic kulturowych na skuteczność komunikacji.
Poznaj szczegółyKultura biznesu Indii
Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…
Poznaj szczegółyKultura biznesu Korei
Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…
Poznaj szczegółyPrezentacje i wystąpienia publiczne w różnych kulturach
Prezentacje wygłasza niemal każdy i w różnych okolicznościach — stacjonarnie i zdalnie w codziennej komunikacji w zespole, podczas…
Poznaj szczegółySzkolenie z zakresu różnorodności i integracji społecznej
Szkolenie z zakresu różnorodności i integracji ma na celu zrozumienie, w jaki sposób ludzie o różnym pochodzeniu, kulturze,…
Poznaj szczegółyZarządzanie konfliktem i prowadzenie dialogu w zespołach wielonarodowych
Szkolenie dostarcza wiedzy i rozwija kompetencje zarządzania konfliktem i prowadzenia dialogu w zespołach wielonarodowych.
Poznaj szczegóły