Komunikacja międzykulturowa
Celem szkolenia jest rozwijanie kompetencji kulturowych, szczególnie w zakresie komunikacji interpersonalnej oraz wpływu różnic kulturowych na skuteczność komunikacji.
Ponadto szkolenie ma na celu rozwijanie wiedzy na temat kultury organizacji międzynarodowych, dynamiki zespołów wielokulturowych oraz postawy otwartości wobec innych kultur.
Dla kogo
- menedżerowie zarządzający zespołami w korporacjach
- menedżerowie pracujący jako przedsiębiorcy we własnej firmie
- liderzy lub koordynatorzy projektów korporacyjnych
- członkowie zespołów pracujących z przedstawicielami różnych kultur
- pracownicy działów HR
Cele szkolenia
- doskonalenie umiejętności skutecznego komunikowania się w środowisku międzykulturowym
- uczestnicy poznają różne style komunikacji, takie jak komunikacja pośrednia, bezpośrednia, wysoko i nisko kontekstowa
- uczestnicy poznają swoje style komunikacyjne, co pozwoli im lepiej zrozumieć specyfikę komunikacji międzykulturowej
- poznają różne sposoby przekazywania i postrzegania informacji zwrotnej (feedbacku)
Oczekiwane rezultaty
- nabycie kompetencji, które pozwolą uczestnikom szkolenia dostosować swoje strategie komunikacyjne do kontekstu kultury, z przedstawicielami której pracują
- unikanie najczęstszych błędów popełnianych w komunikacji z przedstawicielami innych kultur
- zdefiniować główne wyzwania międzykulturowe projekcie lub zespole oraz wskazać sposoby i narzędzia radzenia sobie z nimi
- unikać nieporozumień w komunikacji wynikających z różnych stylów zachowania
- być w stanie tworzyć wiadomości zrozumiałe dla osób z różnych kultur
- potrafi dostosować strategię współpracy do kontekstu kulturowego
Metody szkoleniowe
Szkolenie ma charakter praktyczny i interaktywny. W części warsztatowej uczestnicy szkolenia będą doskonalić swoje umiejętności związane z efektywną komunikacją w środowisku międzykulturowym podczas ćwiczeń indywidualnych i grupowych.
Program szkolenia
Moduł 1. Kompetencje kulturowe — znaczenie i świadomość
- Jakie kompetencje kulturowe są potrzebne, aby skutecznie komunikować się z przedstawicielami innych kultur?
- Jak doświadczamy różnic kulturowych podczas pracy z różnymi kulturami? Rozwojowy Developmental Model of Intercultural Sensitivity (DMIS)
- Etapy rozwoju Developmental Model of Intercultural Sensitivity (DMIS) — od podejścia etnocentrycznego do etnorelatywnego
Moduł 2. Skuteczna komunikacja jako podstawa efektywnej współpracy
- Czym jest komunikacja międzykulturowa?
- Różne sposoby komunikowania się: wysoki i niski kontekst, afektywność i neutralność, formalność i nieformalność
- Budowanie relacji w środowisku online (spotkania, codzienna komunikacja za pomocą komunikatorów, maili, wideokonferencji)
- analiza poszczególnych komunikatów w formie tradycyjnej i online
- zrozumienie dyrektywnego i niedyrektywnego stylu komunikowania się
- zrozumienie specyfiki znaczenia zasad i relacji w kontaktach z przedstawicielami z różnych kultur
Moduł 3. Wyzwania w komunikacji międzykulturowej
- Zakładane podobieństwo
- Różnice językowe
- Błędne interpretacje sygnałów niewerbalnych
- Formułowanie sądów wartościujących,
- Sposoby na unikanie błędów w komunikacji
- Specyfika budowania komunikatów w wybranych kulturach
Informacje organizacyjne
- koszt uczestnictwa w 1‑dniowym szkoleniu dla jednej osoby:
– szkolenie online 460 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia)
– szkolenie stacjonarne 880 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia) - otrzymasz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia (PDF)
- praca w małych grupach
- szkolenie odbywa się w godzinach:
– szkolenie online 09:00 — 14:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy)
– szkolenie stacjonarne 09:00 — 16:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy) - rejestracja na szkolenie online kończy się tydzień przed terminem szkolenia
- rejestracja na szkolenie stacjonarne kończy się dwa tygodnie przed terminem szkolenia
Termin szkolenia:
Szkolenie prowadzi:
Aleksandra Jaskólska
tel. +48 660 672 763
Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną poprzez formularz umieszczony poniżej.
Formularz zgłoszeniowy
Sprawdź także inne szkolenia
Coachingowy styl zarządzania w zróżnicowanym środowisku pracy
Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, którzy chcą zarządzać ludźmi w sposób wspierający autonomię, inicjatywę i gotowość…
Poznaj szczegółyKomunikacja międzykulturowa
Celem szkolenia jest rozwijanie kompetencji kulturowych, szczególnie w zakresie komunikacji interpersonalnej oraz wpływu różnic kulturowych na skuteczność komunikacji.
Poznaj szczegółyKultura biznesu Indii
Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…
Poznaj szczegółyKultura biznesu Korei
Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…
Poznaj szczegółyPrezentacje i wystąpienia publiczne w różnych kulturach
Prezentacje wygłasza niemal każdy i w różnych okolicznościach — stacjonarnie i zdalnie w codziennej komunikacji w zespole, podczas…
Poznaj szczegółySzkolenie z zakresu różnorodności i integracji społecznej
Szkolenie z zakresu różnorodności i integracji ma na celu zrozumienie, w jaki sposób ludzie o różnym pochodzeniu, kulturze,…
Poznaj szczegółyZarządzanie konfliktem i prowadzenie dialogu w zespołach wielonarodowych
Szkolenie dostarcza wiedzy i rozwija kompetencje zarządzania konfliktem i prowadzenia dialogu w zespołach wielonarodowych.
Poznaj szczegóły