Change to English
English (UK)

Komunikacja międzykulturowa

Celem szkolenia jest rozwijanie kompetencji kulturowych, szczególnie w zakresie komunikacji interpersonalnej oraz wpływu różnic kulturowych na skuteczność komunikacji. 

Ponadto szkolenie ma na celu rozwijanie wiedzy na temat kultury organizacji międzynarodowych, dynamiki zespołów wielokulturowych oraz postawy otwartości wobec innych kultur.

Dla kogo

  • menedżerowie zarządzający zespołami w korporacjach
  • menedżerowie pracujący jako przedsiębiorcy we własnej firmie
  • liderzy lub koordynatorzy projektów korporacyjnych
  • członkowie zespołów pracujących z przedstawicielami różnych kultur
  • pracownicy działów HR

Cele szkolenia

  • doskonalenie umiejętności skutecznego komunikowania się w środowisku międzykulturowym 
  • uczestnicy poznają różne style komunikacji, takie jak komunikacja pośrednia, bezpośrednia, wysoko i nisko kontekstowa 
  • uczestnicy poznają swoje style komunikacyjne, co pozwoli im lepiej zrozumieć specyfikę komunikacji międzykulturowej 
  • poznają różne sposoby przekazywania i postrzegania informacji zwrotnej (feedbacku)

Oczekiwane rezultaty

  • nabycie kompetencji, które pozwolą uczestnikom szkolenia dostosować swoje strategie komunikacyjne do kontekstu kultury, z przedstawicielami której pracują 
  • unikanie najczęstszych błędów popełnianych w komunikacji z przedstawicielami innych kultur 
  • zdefiniować główne wyzwania międzykulturowe projekcie lub zespole oraz wskazać sposoby i narzędzia radzenia sobie z nimi 
  • unikać nieporozumień w komunikacji wynikających z różnych stylów zachowania 
  • być w stanie tworzyć wiadomości zrozumiałe dla osób z różnych kultur 
  • potrafi dostosować strategię współpracy do kontekstu kulturowego

Metody szkoleniowe

Szkolenie ma charakter praktyczny i interaktywny. W części warsztatowej uczestnicy szkolenia będą doskonalić swoje umiejętności związane z efektywną komunikacją w środowisku międzykulturowym podczas ćwiczeń indywidualnych i grupowych.

Program szkolenia

Moduł 1. Kompetencje kulturowe — znaczenie i świadomość

  • Jakie kompetencje kulturowe są potrzebne, aby skutecznie komunikować się z przedstawicielami innych kultur?
  • Jak doświadczamy różnic kulturowych podczas pracy z różnymi kulturami? Rozwojowy Developmental Model of Intercultural Sensitivity (DMIS)
  • Etapy rozwoju Developmental Model of Intercultural Sensitivity (DMIS) — od podejścia etnocentrycznego do etnorelatywnego 


Moduł 2. Skuteczna komunikacja jako podstawa efektywnej współpracy

  • Czym jest komunikacja międzykulturowa?
  • Różne sposoby komunikowania się: wysoki i niski kontekst, afektywność i neutralność, formalność i nieformalność 
  • Budowanie relacji w środowisku online (spotkania, codzienna komunikacja za pomocą komunikatorów, maili, wideokonferencji)
    - analiza poszczególnych komunikatów w formie tradycyjnej i online
    - zrozumienie dyrektywnego i niedyrektywnego stylu komunikowania się
    - zrozumienie specyfiki znaczenia zasad i relacji w kontaktach z przedstawicielami z różnych kultur


Moduł 3. Wyzwania w komunikacji międzykulturowej

  • Zakładane podobieństwo 
  • Różnice językowe 
  • Błędne interpretacje sygnałów niewerbalnych 
  • Formułowanie sądów wartościujących, 
  • Sposoby na unikanie błędów w komunikacji 
  • Specyfika budowania komunikatów w wybranych kulturach

Informacje organizacyjne

  • koszt uczestnictwa w 1‑dniowym szkoleniu dla jednej osoby:
    – szkolenie online  460 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia) 
    – szkolenie stacjonarne 880 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia)
  • otrzymasz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia (PDF)
  • praca w małych grupach
  • szkolenie odbywa się w godzinach:
    – szkolenie online 09:00 — 14:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy)
    – szkolenie stacjonarne 09:00 — 16:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy)
  • rejestracja na szkolenie online kończy się tydzień przed terminem szkolenia
  • rejestracja na szkolenie stacjonarne kończy się dwa tygodnie przed terminem szkolenia

Termin szkolenia:

Szkolenie prowadzi:

Aleksandra Jaskólska

tel. +48 660 672 763

Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną poprzez formularz umieszczony poniżej.

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie

    Wybierz datę i temat szkolenia

    Twoje dane

    Imię i nazwisko

    Stanowisko/Dział

    Adres e‑mail

    Telefon

    Ulica z numerem domu/mieszkania

    Kod pocztowy

    Miejscowość

    Kraj

    Faktura

    Dane do faktury

    Nazwa firmy

    Branża

    Ulica z numerem lokalu

    Kod pocztowy

    Miejscowość

    NIP

    Adres e‑mail do faktury proforma

    Adres e‑mail do faktury

    Skąd dowiedziałaś/eś się o szkoleniu?

    Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

    Sprawdź także inne szkolenia

    Kultura biznesu Indii

    Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…

    Poznaj szczegóły

    Kultura biznesu Korei

    Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…

    Poznaj szczegóły