Kultura biznesu Indii
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze specyfiką indyjskiej kultury biznesu. Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy z partnerami z Indii. Program przeznaczone jest dla osób, które będą odpowiedzialne za bezpośredni kontakt z lokalnymi przedstawicielami za pomocą narzędzi internetowych, takich jak e‑mail, komunikatory, tradycyjne rozmowy telefoniczne, a także kontakt osobisty.
Dla kogo
- menedżerowie zarządzający zespołami w korporacjach
- menedżerowie pracujący jako przedsiębiorcy we własnej firmie
- liderzy lub koordynatorzy projektów korporacyjnych
- członkowie zespołów
- pracownicy działów HR
Cele szkolenia
- Poznanie historii oraz położenia geograficznego Indii i ich wpływu na kształtowanie się tożsamości mieszkańców Indii
- Poznanie kultury Indii (wartości, religia, zwyczaje)
- Poznanie sytuacji polityczno-gospodarczej (w tym specyfiki rynku pracy) w Indiach
- Zdefiniowanie czynników kulturowych w relacjach biznesowych z Indiami
- Poznanie sposobów przełamywania barier międzykulturowych
- Poznanie specyfiki partnera biznesowego z Indii, jego potrzeb i oczekiwań
- Uświadomienie i zrozumienie różnych stylów komunikacji
- Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnych w zespołach zróżnicowanych kulturowo, ze szczególnym uwzględnieniem indyjskich partnerów biznesowych
- Identyfikację możliwych do wystąpienia trudnych sytuacji przy współpracy z partnerem biznesowym z Indii
- Usystematyzowanie różnic i podobieństw między kulturą biznesu Indii a wybranymi państwami
- Rozwijanie kompetencji kulturowych wśród członków wielonarodowych zespołów.
Oczekiwane rezultaty
Uczestnicy zdobędą kompetencje przydatne w codziennych sytuacjach biznesowych, a także podczas komunikacji biznesowej przed, w trakcie i po podróży służbowej do Indii lub przyjęcia delegacji z Indii. Uczestnicy w oparciu o wiedzę międzykulturową będą potrafili porozumiewać się indyjskimi partnerami, unikając konfliktów. Uczestnicy warsztatu udoskonalą swoje umiejętności w zakresie kontaktowania się z lokalnymi przedstawicielami za pomocą narzędzi internetowych, takich jak e‑mail, komunikatory, a także tradycyjnych rozmów telefonicznych.
Metody szkoleniowe
Szkolenie ma charakter praktyczny i interaktywny. Szkolenie stawia przed uczestnikami wyzwanie uczenia się poprzez dyskusję i dzielenie się wiedzą, wykorzystywanie własnych doświadczeń. Uczestnicy będą pracować indywidualnie, w parach i w grupach. Podczas sesji uczestnicy rozwiną swoją wiedzę na temat kontekstu biznesowego i społecznego oraz wzmocnią umiejętności potrzebne do efektywnej pracy w środowisku zróżnicowanym kulturowo.
Program szkolenia
Moduł 1. Kompetencje kulturowe, studium przypadku Indii
- Zespoły wielokulturowe. Wrażliwość na wykrywanie czynników związanych z kulturą i zarządzanie nimi
- Wymiary kultury
- Postrzeganie podstawowych zjawisk w kulturze indyjskiej
- Lokalna mentalność, życie społeczne i zawodowe
- Życie społeczne i zwyczaje w Indiach
Moduł 2. Indyjska kultura biznesu — podstawowe założenia
- Indie w pigułce — polityka, ekonomia i kultura
- Kultura oparta na zasadach a kultura relacyjna
- Budowanie relacji z indyjskimi partnerami
- Kobiety w biznesie
Moduł 3. Indyjska kultura biznesu- komunikacja
- Różne sposoby komunikowania się
- Efektywna komunikacja i współpraca w oparciu o narzędzia online i offline
- Przygotowanie i prowadzenie spotkań
- Rola informacji zwrotnej w komunikacji
Moduł 4. Indyjska kultura biznesu — przywództwo i praca zespołowa
- Postrzeganie przywództwa
- Proces podejmowania decyzji
- Praca zespołowa — podział zadań w projekcie
- Podobieństwa i różnice kulturowe w kulturze biznesowej Indii i wybranych krajów
Informacje organizacyjne
- koszt uczestnictwa w 1‑dniowym szkoleniu dla jednej osoby:
– szkolenie online 460 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia)
– szkolenie stacjonarne 880 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia) - otrzymasz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia (PDF)
- praca w małych grupach
- szkolenie odbywa się w godzinach:
– szkolenie online 09:00 — 14:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy)
– szkolenie stacjonarne 09:00 — 16:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy) - rejestracja na szkolenie online kończy się tydzień przed terminem szkolenia
- rejestracja na szkolenie stacjonarne kończy się dwa tygodnie przed terminem szkolenia
Termin szkolenia:
Szkolenie prowadzi:
Aleksandra Jaskólska
tel. +48 660 672 763
Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną poprzez formularz umieszczony poniżej.
Formularz zgłoszeniowy
Sprawdź także inne szkolenia
Coachingowy styl zarządzania w zróżnicowanym środowisku pracy
Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, którzy chcą zarządzać ludźmi w sposób wspierający autonomię, inicjatywę i gotowość…
Poznaj szczegółyKomunikacja międzykulturowa
Celem szkolenia jest rozwijanie kompetencji kulturowych, szczególnie w zakresie komunikacji interpersonalnej oraz wpływu różnic kulturowych na skuteczność komunikacji.
Poznaj szczegółyKultura biznesu Indii
Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…
Poznaj szczegółyKultura biznesu Korei
Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…
Poznaj szczegółyPrezentacje i wystąpienia publiczne w różnych kulturach
Prezentacje wygłasza niemal każdy i w różnych okolicznościach — stacjonarnie i zdalnie w codziennej komunikacji w zespole, podczas…
Poznaj szczegółySzkolenie z zakresu różnorodności i integracji społecznej
Szkolenie z zakresu różnorodności i integracji ma na celu zrozumienie, w jaki sposób ludzie o różnym pochodzeniu, kulturze,…
Poznaj szczegółyZarządzanie konfliktem i prowadzenie dialogu w zespołach wielonarodowych
Szkolenie dostarcza wiedzy i rozwija kompetencje zarządzania konfliktem i prowadzenia dialogu w zespołach wielonarodowych.
Poznaj szczegóły