Coachingowy styl zarządzania w zróżnicowanym środowisku pracy
W dzisiejszym zróżnicowanym środowisku pracy nie ma jednego modelu zarządzania pracownikami i kształtowania ich rozwoju. Sposobów jest tyle, ilu jest pracowników w organizacji. Dlatego też szkolenie koncentruje się na coachingowym podejściu do rozmów menedżerskich, które umożliwia zindywidualizowane podejście do każdego pracownika w celu osiągnięcia wysokiej wydajności pracy.
Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, którzy chcą zarządzać ludźmi w sposób wspierający autonomię, inicjatywę i gotowość do podejmowania odpowiedzialności przez zróżnicowane grupy pracowników.
Dla kogo
- menedżerowie zarządzający zespołami w korporacjach lub pracujący jako przedsiębiorcy we własnej firmie
- liderzy, koordynatorzy projektów międzynarodowych
- menedżerowie, którzy chcą rozwijać siebie, swój zespół, swoje kompetencje w zakresie zarządzania sobą i innymi
- pracownicy działów HR
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest nabycie przez menedżerów i liderów zdolności do inspirowania i angażowania swoich podwładnych poprzez:
- Rozwój poszczególnych kompetencji coachingowych
- Poszerzenie samoświadomości w obszarze roli menedżera/lidera stosującego coachingowy styl zarządzania
- Poznanie i przećwiczenie wybranych narzędzi coachingowych pomocnych w zarządzaniu i motywowaniu ludzi
Oczekiwane rezultaty
- poznanie coachingowego stylu zarządzania
- nabycie elastyczności w doborze stylu zarządzania dostosowanego do potrzeb pracownika i wymagań sytuacji w zróżnicowanym środowisku pracy
- umiejętność prowadzenia rozmów coachingowych
- umiejętność zastosowania wybranych narzędzi coachingowych w rozmowie z pracownikiem
- umiejętność tworzenia przestrzeni dla pracowników do brania odpowiedzialności za swoje działania, angażowania, kreatywności i determinacji.
- świadomość własnych mocnych stron i obszarów wymagających pracy w zakresie stosowania coachingu menedżerskiego;
Po szkoleniu uczestnik jest przygotowany do wdrażania coachingowego stylu zarządzania w swojej codziennej pracy.
Metody szkoleniowe
Szkolenie ma charakter praktyczny i interaktywny, a jego celem jest poznanie i przećwiczenie konkretnych narzędzi coachingowych w różnych rozmowach menedżerów z pracownikami. Podczas szkolenia będziemy wykorzystywać:
- demonstracje rozmów coachingowych prowadzonych przez menedżerów
- studia przypadków umożliwiające dostosowanie działań rozwojowych do różnorodnych potrzeb pracowników
- interaktywne ćwiczenia grupowe pozwalające na wykorzystanie poznanych narzędzi coachingowych.
- niezależnie prowadzone rozmowy coachingowe z towarzyszącymi im instrukcjami i informacją zwrotną od coacha
Program szkolenia
Moduł 1. Podejście coachingowe
- Założenia podejścia coachingowego
- Coaching jako forma wspierania rozwoju i jako styl zarządzania
- Proces coachingu: coaching profesjonalny a coaching menadżerski
- Postawa coachingowa a rola menedżera
- Zakres zastosowania coachingu w organizacji.
Moduł 2: Rozmowa coachingowa
- Demonstracja rozmowy coachingowej i analiza struktury rozmowy
- Nawiązywanie relacji coachingowej, budowanie zaufania
- Wielopoziomowe słuchanie
- Zadawanie pytań coachingowych
- Formułowanie celów coachingowych i kryteriów ich realizacji
- Praca z oporem i ograniczającymi przekonaniami
- Angażowanie i dzielenie się odpowiedzialnością
- Praktyczny trening prowadzenia menedżerskiej rozmowy coachingowej
Moduł 3. Zastosowanie metody coachingowej w delegowaniu zadań i udzielaniu informacji zwrotnej.
- Coachingowy styl monitorowania i rozliczania zadań
- Delegowanie zadań w stylu coachingowym
- Coachingowa informacja zwrotna i delegowanie zadań w podejściu coachingowym
Moduł 4. Bariery i wsparcie motywacyjne w coachingowym stylu zarządzania
- Typowe bariery i wyzwania związane z motywacją
- Wspieranie długoterminowej motywacji do rozwoju
- Podejście coachingowe we wspieraniu kreatywności i pokonywaniu barier.
- Trudne sytuacje menedżerskie w coachingowym stylu zarządzania i sposoby radzenia sobie z nimi
Moduł 5. Rozmowy coachingowe w praktyce
- Omówienie procesu wykorzystania kompetencji w praktyce
- Sformułowanie planu wdrożenia wiedzy i doświadczeń z warsztatu w życie codzienne
Informacje organizacyjne
- koszt uczestnictwa w 1‑dniowym szkoleniu dla jednej osoby:
– szkolenie online 460 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia)
– szkolenie stacjonarne 880 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia) - otrzymasz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia (PDF)
- praca w małych grupach
- szkolenie odbywa się w godzinach:
– szkolenie online 09:00 — 14:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy)
– szkolenie stacjonarne 09:00 — 16:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy)
Termin szkolenia:
Szkolenie prowadzi:
Kamila Ludwikowska
tel. +48 507 457 665
Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną poprzez formularz umieszczony poniżej.
Formularz zgłoszeniowy
Sprawdź także inne szkolenia
Coachingowy styl zarządzania w zróżnicowanym środowisku pracy
Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, którzy chcą zarządzać ludźmi w sposób wspierający autonomię, inicjatywę i gotowość…
Poznaj szczegółyKomunikacja międzykulturowa
Celem szkolenia jest rozwijanie kompetencji kulturowych, szczególnie w zakresie komunikacji interpersonalnej oraz wpływu różnic kulturowych na skuteczność komunikacji.
Poznaj szczegółyKultura biznesu Indii
Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…
Poznaj szczegółyKultura biznesu Korei
Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…
Poznaj szczegółyPrezentacje i wystąpienia publiczne w różnych kulturach
Prezentacje wygłasza niemal każdy i w różnych okolicznościach — stacjonarnie i zdalnie w codziennej komunikacji w zespole, podczas…
Poznaj szczegółySzkolenie z zakresu różnorodności i integracji społecznej
Szkolenie z zakresu różnorodności i integracji ma na celu zrozumienie, w jaki sposób ludzie o różnym pochodzeniu, kulturze,…
Poznaj szczegółyZarządzanie konfliktem i prowadzenie dialogu w zespołach wielonarodowych
Szkolenie dostarcza wiedzy i rozwija kompetencje zarządzania konfliktem i prowadzenia dialogu w zespołach wielonarodowych.
Poznaj szczegóły