Coachingowy styl zarządzania w zróżnicowanym środowisku pracy

W dzisiejszym zróżnicowanym środowisku pracy nie ma jednego modelu zarządzania pracownikami i kształtowania ich rozwoju. Sposobów jest tyle, ilu jest pracowników w organizacji. Dlatego też szkolenie koncentruje się na coachingowym podejściu do rozmów menedżerskich, które umożliwia zindywidualizowane podejście do każdego pracownika w
celu osiągnięcia wysokiej wydajności pracy.
Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, którzy chcą zarządzać ludźmi w sposób wspierający autonomię, inicjatywę i gotowość do podejmowania odpowiedzialności przez zróżnicowane grupy pracowników.

Dla kogo

  • menedżerowie zarządzający zespołami w korporacjach lub pracujący jako przedsiębiorcy we własnej firmie
  • liderzy, koordynatorzy projektów międzynarodowych
  • menedżerowie, którzy chcą rozwijać siebie, swój zespół, swoje kompetencje w zakresie zarządzania sobą i innymi
  • pracownicy działów HR

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie przez menedżerów i liderów zdolności do inspirowania i angażowania swoich podwładnych poprzez:

  • Rozwój poszczególnych kompetencji coachingowych
  • Poszerzenie samoświadomości w obszarze roli menedżera/lidera stosującego coachingowy styl zarządzania
  • Poznanie i przećwiczenie wybranych narzędzi coachingowych pomocnych w zarządzaniu i motywowaniu ludzi

Oczekiwane rezultaty

  • poznanie coachingowego stylu zarządzania
  • nabycie elastyczności w doborze stylu zarządzania dostosowanego do potrzeb
    pracownika i wymagań sytuacji w zróżnicowanym środowisku pracy
  • umiejętność prowadzenia rozmów coachingowych
  • umiejętność zastosowania wybranych narzędzi coachingowych w rozmowie z
    pracownikiem
  • umiejętność tworzenia przestrzeni dla pracowników do brania odpowiedzialności za swoje działania, angażowania, kreatywności i determinacji.
  • świadomość własnych mocnych stron i obszarów wymagających pracy w zakresie stosowania coachingu menedżerskiego;

Po szkoleniu uczestnik jest przygotowany do wdrażania coachingowego stylu zarządzania w swojej codziennej pracy.

Metody szkoleniowe

Szkolenie ma charakter praktyczny i interaktywny, a jego celem jest poznanie i przećwiczenie konkretnych narzędzi coachingowych w różnych rozmowach menedżerów z pracownikami. Podczas szkolenia będziemy wykorzystywać:

  • demonstracje rozmów coachingowych prowadzonych przez menedżerów
  • studia przypadków umożliwiające dostosowanie działań rozwojowych do różnorodnych potrzeb pracowników
  • interaktywne ćwiczenia grupowe pozwalające na wykorzystanie poznanych narzędzi coachingowych.
  • niezależnie prowadzone rozmowy coachingowe z towarzyszącymi im instrukcjami i informacją zwrotną od coacha

Program szkolenia

Moduł 1. Podejście coachingowe

  • Założenia podejścia coachingowego
  • Coaching jako forma wspierania rozwoju i jako styl zarządzania
  • Proces coachingu: coaching profesjonalny a coaching menadżerski
  • Postawa coachingowa a rola menedżera
  • Zakres zastosowania coachingu w organizacji.

Moduł 2: Rozmowa coachingowa

  • Demonstracja rozmowy coachingowej i analiza struktury rozmowy
  • Nawiązywanie relacji coachingowej, budowanie zaufania
  • Wielopoziomowe słuchanie
  • Zadawanie pytań coachingowych
  • Formułowanie celów coachingowych i kryteriów ich realizacji
  • Praca z oporem i ograniczającymi przekonaniami
  • Angażowanie i dzielenie się odpowiedzialnością
  • Praktyczny trening prowadzenia menedżerskiej rozmowy coachingowej

Moduł 3. Zastosowanie metody coachingowej w delegowaniu zadań i udzielaniu informacji zwrotnej.

  • Coachingowy styl monitorowania i rozliczania zadań
  • Delegowanie zadań w stylu coachingowym
  • Coachingowa informacja zwrotna i delegowanie zadań w podejściu coachingowym

Moduł 4. Bariery i wsparcie motywacyjne w coachingowym stylu zarządzania

  • Typowe bariery i wyzwania związane z motywacją
  • Wspieranie długoterminowej motywacji do rozwoju
  • Podejście coachingowe we wspieraniu kreatywności i pokonywaniu barier.
  • Trudne sytuacje menedżerskie w coachingowym stylu zarządzania i sposoby radzenia sobie z nimi

Moduł 5. Rozmowy coachingowe w praktyce

  • Omówienie procesu wykorzystania kompetencji w praktyce
  • Sformułowanie planu wdrożenia wiedzy i doświadczeń z warsztatu w życie codzienne

Informacje organizacyjne

  • koszt uczestnictwa w 2‑dniowym szkoleniu dla jednej osoby: 1790 zł + 23% VAT 
  • szkolenie jest prowadzone stacjonarnie we Wrocławiu
  • otrzymasz materiały szkoleniowe
  • otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia
  • konsultacje online z trenerami do 2 tygodni po szkoleniu
  • szkolenie odbywa się w godzinach 09:00 — 17:00 / 8:00 — 16:00

Daty szkoleń:

Szkolenie prowadzi:

Kamila Ludwikowska

tel. +48 507 457 665

Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną poprzez formularz umieszczony poniżej.

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie
    Wybierz datę i temat szkolenia
    Twoje dane
    Imię i nazwisko
    Stanowisko/Dział
    Adres e‑mail
    Telefon
    Ulica z numerem domu/mieszkania
    Kod pocztowy
    Miejscowość
    Kraj
    Faktura
    Dane do faktury
    Nazwa firmy
    Branża
    Ulica z numerem lokalu
    Kod pocztowy
    Miejscowość
    NIP
    Adres e‑mail do faktury proforma
    Adres e‑mail do faktury
    Skąd dowiedziałaś/eś się o szkoleniu?
    Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

    Sprawdź także inne szkolenia

    Kultura biznesu Korei

    Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…

    Poznaj szczegóły

    Kultura biznesu Indii

    Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…

    Poznaj szczegóły