Change to English
English (UK)

Coachingowy styl zarządzania w zróżnicowanym środowisku pracy

W dzisiejszym zróżnicowanym środowisku pracy nie ma jednego modelu zarządzania pracownikami i kształtowania ich rozwoju. Sposobów jest tyle, ilu jest pracowników w organizacji. Dlatego też szkolenie koncentruje się na coachingowym podejściu do rozmów menedżerskich, które umożliwia zindywidualizowane podejście do każdego pracownika w celu osiągnięcia wysokiej wydajności pracy.

Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, którzy chcą zarządzać ludźmi w sposób wspierający autonomię, inicjatywę i gotowość do podejmowania odpowiedzialności przez zróżnicowane grupy pracowników.

Dla kogo

  • menedżerowie zarządzający zespołami w korporacjach lub pracujący jako przedsiębiorcy we własnej firmie
  • liderzy, koordynatorzy projektów międzynarodowych
  • menedżerowie, którzy chcą rozwijać siebie, swój zespół, swoje kompetencje w zakresie zarządzania sobą i innymi
  • pracownicy działów HR

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie przez menedżerów i liderów zdolności do inspirowania i angażowania swoich podwładnych poprzez:

  • Rozwój poszczególnych kompetencji coachingowych
  • Poszerzenie samoświadomości w obszarze roli menedżera/lidera stosującego coachingowy styl zarządzania
  • Poznanie i przećwiczenie wybranych narzędzi coachingowych pomocnych w zarządzaniu i motywowaniu ludzi

Oczekiwane rezultaty

  • poznanie coachingowego stylu zarządzania
  • nabycie elastyczności w doborze stylu zarządzania dostosowanego do potrzeb pracownika i wymagań sytuacji w zróżnicowanym środowisku pracy
  • umiejętność prowadzenia rozmów coachingowych
  • umiejętność zastosowania wybranych narzędzi coachingowych w rozmowie z pracownikiem
  • umiejętność tworzenia przestrzeni dla pracowników do brania odpowiedzialności za swoje działania, angażowania, kreatywności i determinacji.
  • świadomość własnych mocnych stron i obszarów wymagających pracy w zakresie stosowania coachingu menedżerskiego;


Po szkoleniu uczestnik jest przygotowany do wdrażania coachingowego stylu zarządzania w swojej codziennej pracy.

Metody szkoleniowe

Szkolenie ma charakter praktyczny i interaktywny, a jego celem jest poznanie i przećwiczenie konkretnych narzędzi coachingowych w różnych rozmowach menedżerów z pracownikami. Podczas szkolenia będziemy wykorzystywać:

  • demonstracje rozmów coachingowych prowadzonych przez menedżerów 
  • studia przypadków umożliwiające dostosowanie działań rozwojowych do różnorodnych potrzeb pracowników 
  • interaktywne ćwiczenia grupowe pozwalające na wykorzystanie poznanych narzędzi coachingowych. 
  • niezależnie prowadzone rozmowy coachingowe z towarzyszącymi im instrukcjami i informacją zwrotną od coacha

Program szkolenia

Moduł 1. Podejście coachingowe

  • Założenia podejścia coachingowego 
  • Coaching jako forma wspierania rozwoju i jako styl zarządzania 
  • Proces coachingu: coaching profesjonalny a coaching menadżerski 
  • Postawa coachingowa a rola menedżera 
  • Zakres zastosowania coachingu w organizacji. 


Moduł 2: Rozmowa coachingowa 

  • Demonstracja rozmowy coachingowej i analiza struktury rozmowy
  • Nawiązywanie relacji coachingowej, budowanie zaufania 
  • Wielopoziomowe słuchanie 
  • Zadawanie pytań coachingowych 
  • Formułowanie celów coachingowych i kryteriów ich realizacji 
  • Praca z oporem i ograniczającymi przekonaniami 
  • Angażowanie i dzielenie się odpowiedzialnością 
  • Praktyczny trening prowadzenia menedżerskiej rozmowy coachingowej 


Moduł 3. Zastosowanie metody coachingowej w delegowaniu zadań i udzielaniu informacji zwrotnej. 

  • Coachingowy styl monitorowania i rozliczania zadań
  • Delegowanie zadań w stylu coachingowym
  • Coachingowa informacja zwrotna i delegowanie zadań w podejściu coachingowym 


Moduł 4. Bariery i wsparcie motywacyjne w coachingowym stylu zarządzania 

  • Typowe bariery i wyzwania związane z motywacją 
  • Wspieranie długoterminowej motywacji do rozwoju 
  • Podejście coachingowe we wspieraniu kreatywności i pokonywaniu barier. 
  • Trudne sytuacje menedżerskie w coachingowym stylu zarządzania i sposoby radzenia sobie z nimi 


Moduł 5. Rozmowy coachingowe w praktyce
 

  • Omówienie procesu wykorzystania kompetencji w praktyce 
  • Sformułowanie planu wdrożenia wiedzy i doświadczeń z warsztatu w życie codzienne

Informacje organizacyjne

  • koszt uczestnictwa w 1‑dniowym szkoleniu dla jednej osoby:
    – szkolenie online  460 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia) 
    – szkolenie stacjonarne 880 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia)
  • otrzymasz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia (PDF)
  • praca w małych grupach
  • szkolenie odbywa się w godzinach:
    – szkolenie online 09:00 — 14:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy)
    – szkolenie stacjonarne 09:00 — 16:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy)

Termin szkolenia:

Szkolenie prowadzi:

Kamila Ludwikowska

tel. +48 507 457 665

Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną poprzez formularz umieszczony poniżej.

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie

    Wybierz datę i temat szkolenia

    Twoje dane

    Imię i nazwisko

    Stanowisko/Dział

    Adres e‑mail

    Telefon

    Ulica z numerem domu/mieszkania

    Kod pocztowy

    Miejscowość

    Kraj

    Faktura

    Dane do faktury

    Nazwa firmy

    Branża

    Ulica z numerem lokalu

    Kod pocztowy

    Miejscowość

    NIP

    Adres e‑mail do faktury proforma

    Adres e‑mail do faktury

    Skąd dowiedziałaś/eś się o szkoleniu?

    Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

    Sprawdź także inne szkolenia

    Kultura biznesu Indii

    Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…

    Poznaj szczegóły

    Kultura biznesu Korei

    Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…

    Poznaj szczegóły