Certyfikat ISO 9001
English (UK)

Szkolenie z zakresu różnorodności i integracji społecznej

"Różnorodność jest wtedy, gdy na przyjęcie zaprasza się różnych ludzi. Zarządzanie różnorodnością to sposób, w jaki są proszeni do tańca, przez kogo i jaki to jest taniec. A integracja jest wtedy, gdy wszyscy dobrze się bawią".
Szkolenie omawia różnorodność i integrację w miejscu pracy na wielu płaszczyznach: Jak definiujemy różnorodność i inkluzywność; korzyści i siła inkluzywności; jak włączyć mentalność różnorodności do kultury organizacyjnej; oraz jak odnosić się i komunikować w sposób bardziej nastawiony na współpracę i szacunek z każdym, z kim się kontaktujemy.
Szkolenie z zakresu różnorodności i integracji ma na celu zrozumienie, w jaki sposób ludzie o różnym pochodzeniu, kulturze, wieku, rasie, płci, seksualności, religii, warunkach fizycznych i przekonaniach mogą najlepiej harmonijnie współpracować.

Dla kogo

Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, liderów, pracowników działów kadr, członków zespołów, którzy świadomie chcą zarządzać potencjałem różnic, promować równe szanse i dostrzegać możliwość zwiększenia produktywności, innowacyjności i zyskowności organizacji.

Cele szkolenia

  • nauczenie myślenia o różnorodności w organizacji w sposób holistyczny
  • zidentyfikowanie podstawowych źródeł różnorodności w organizacji, stereotypów, które sprawiają, że praca z grupami zróżnicowanymi jest postrzegana jako trudna
  • zrozumienie znaczenia różnorodności w pracy, co pozwoli na stworzenie strategii zarządzania różnorodnością
  • tworzenie strategii i praktyk uwzględniających różnorodność i promujących integracyjne miejsce pracy

Oczekiwane rezultaty

  • Uczestnicy zdobędą umiejętności, które pomogą im w zarządzaniu i pracy w
    zróżnicowanym środowisku
  • Uczestnicy będą potrafili zapobiegać konfliktom w zróżnicowanym zespole oraz stosować skuteczną komunikację, informację zwrotną i motywować pracowników.
  • Uczestnicy poznają źródła różnorodności oraz zidentyfikują cel współpracy i komunikacji w zróżnicowanych zespołach
  • Uczestnicy będą potrafili identyfikować unikalne cechy swoich współpracowników, komunikować się i efektywnie pracować w zróżnicowanych zespołach lub projektach.

Metody szkoleniowe

Szkolenie ma charakter praktyczny i interaktywny. Uczestnicy będą zaangażowani w projektowanie inicjatyw i strategii promujących różnorodność i integrację w miejscu pracy podczas ćwiczeń indywidualnych i grupowych. Podczas szkolenia uczestnicy będą także doświadczać różnorodności poprzez krótkie ćwiczenia eksperymentalne.

Program szkolenia

Moduł 1. Różnorodność, sprawiedliwość, integracja i przynależność.

  • DEIB: rozróżnienie pomiędzy różnorodnością, sprawiedliwością, integracją i przynależnością
  • Istota DEIB — atrybuty, cechy i unikalne charakterystyki.
  • Cechy zespołu zadaniowego ds. różnorodności i integracji społecznej. Role i obowiązki osoby odpowiedzialnej za różnorodność i integrację
  • Różnorodność i integracja społeczna na świecie
  • Skuteczna komunikacja, informacja zwrotna i motywowanie pracowników w zróżnicowanych zespołach.

Moduł 2. Zarządzanie różnorodnością

  • Podejścia do zarządzania różnorodnością
  • Przeprowadzenie audytu różnorodności w organizacji
  • Tworzenie planu strategicznego dla inicjatyw różnorodności i integracji społecznej

Moduł 3. Wspieranie różnorodności i tworzenie miejsca pracy sprzyjającego włączeniu społecznemu

  • Określenie, czego pracownicy oczekują od zróżnicowanego i sprzyjającego integracji społecznej miejsca pracy
  • Identyfikowanie cech liderów sprzyjających integracji społecznej
  • Projektowanie programu dla liderów i pracowników wspierającego kultury sprzyjające integracji społecznej
  • Strategie tworzenia integracyjnego miejsca pracy
  • Wyrabianie nawyku integracji społecznej: tworzenie inicjatyw na rzecz różnorodności i integracji w organizacji; promowanie różnorodności i integracji społecznej poprzez komunikację

Informacje organizacyjne

  • szkolenie jest prowadzone w formie online lub stacjonarnie
  • otrzymasz materiały szkoleniowe
  • otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia
  • konsultacje online z trenerami do 2 tygodni po szkoleniu
  • szkolenie odbywa się w godzinach 09:00 — 17:00

Termin szkolenia:

Szkolenie prowadzi:

Aleksandra Jaskólska

tel. +48 660 672 763

Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną poprzez formularz umieszczony poniżej.

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie

    Wybierz datę i temat szkolenia

    Twoje dane

    Imię i nazwisko

    Stanowisko/Dział

    Adres e‑mail

    Telefon

    Ulica z numerem domu/mieszkania

    Kod pocztowy

    Miejscowość

    Kraj

    Faktura

    Dane do faktury

    Nazwa firmy

    Branża

    Ulica z numerem lokalu

    Kod pocztowy

    Miejscowość

    NIP

    Adres e‑mail do faktury proforma

    Adres e‑mail do faktury

    Skąd dowiedziałaś/eś się o szkoleniu?

    Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

    Sprawdź także inne szkolenia

    Kultura biznesu Indii

    Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…

    Poznaj szczegóły

    Kultura biznesu Korei

    Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…

    Poznaj szczegóły