Formularz zgłoszeniowy
Szkolenie z zakresu różnorodności i integracji społecznej
"Różnorodność jest wtedy, gdy na przyjęcie zaprasza się różnych ludzi. Zarządzanie różnorodnością to sposób, w jaki są proszeni do tańca, przez kogo i jaki to jest taniec. A integracja jest wtedy, gdy wszyscy dobrze się bawią"
Szkolenie omawia różnorodność i integrację w miejscu pracy na wielu płaszczyznach: Jak definiujemy różnorodność i inkluzywność; korzyści i siła inkluzywności; jak włączyć mentalność różnorodności do kultury organizacyjnej; oraz jak odnosić się i komunikować w sposób bardziej nastawiony na współpracę i szacunek z każdym, z kim się kontaktujemy. Szkolenie z zakresu różnorodności i integracji ma na celu zrozumienie, w jaki sposób ludzie o różnym pochodzeniu, kulturze, wieku, rasie, płci, seksualności, religii, warunkach fizycznych i przekonaniach mogą najlepiej harmonijnie współpracować.
Dla kogo
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, liderów, pracowników działów kadr, członków zespołów, którzy świadomie chcą zarządzać potencjałem różnic, promować równe szanse i dostrzegać możliwość zwiększenia produktywności, innowacyjności i zyskowności organizacji.
Cele szkolenia
- nauczenie myślenia o różnorodności w organizacji w sposób holistyczny
- zidentyfikowanie podstawowych źródeł różnorodności w organizacji, stereotypów, które sprawiają, że praca z grupami zróżnicowanymi jest postrzegana jako trudna
- zrozumienie znaczenia różnorodności w pracy, co pozwoli na stworzenie strategii zarządzania różnorodnością
- tworzenie strategii i praktyk uwzględniających różnorodność i promujących integracyjne miejsce pracy
Oczekiwane rezultaty
- Uczestnicy zdobędą umiejętności, które pomogą im w zarządzaniu i pracy w
zróżnicowanym środowisku - Uczestnicy będą potrafili zapobiegać konfliktom w zróżnicowanym zespole oraz
stosować skuteczną komunikację, informację zwrotną i motywować pracowników. - Uczestnicy poznają źródła różnorodności oraz zidentyfikują cel współpracy i komunikacji w zróżnicowanych zespołach
- Uczestnicy będą potrafili identyfikować unikalne cechy swoich współpracowników, komunikować się i efektywnie pracować w zróżnicowanych zespołach lub projektach.
Metody szkoleniowe
Szkolenie ma charakter praktyczny i interaktywny. Uczestnicy będą zaangażowani w projektowanie inicjatyw i strategii promujących różnorodność i integrację w miejscu pracy podczas ćwiczeń indywidualnych i grupowych. Podczas szkolenia uczestnicy będą także doświadczać różnorodności poprzez krótkie ćwiczenia eksperymentalne.
Program szkolenia
Moduł 1. Różnorodność, sprawiedliwość, integracja i przynależność.
- DEIB: rozróżnienie pomiędzy różnorodnością, sprawiedliwością, integracją i przynależnością
- Istota DEIB — atrybuty, cechy i unikalne charakterystyki.
- Cechy zespołu zadaniowego ds. różnorodności i integracji społecznej. Role i obowiązki osoby odpowiedzialnej za różnorodność i integrację
- Różnorodność i integracja społeczna na świecie
- Skuteczna komunikacja, informacja zwrotna i motywowanie pracowników w zróżnicowanych zespołach.
Moduł 2. Zarządzanie różnorodnością
- Podejścia do zarządzania różnorodnością
- Przeprowadzenie audytu różnorodności w organizacji
- Tworzenie planu strategicznego dla inicjatyw różnorodności i integracji społecznej
Moduł 3. Wspieranie różnorodności i tworzenie miejsca pracy sprzyjającego włączeniu społecznemu
- Określenie, czego pracownicy oczekują od zróżnicowanego i sprzyjającego integracji społecznej miejsca pracy
- Identyfikowanie cech liderów sprzyjających integracji społecznej
- Projektowanie programu dla liderów i pracowników wspierającego kultury sprzyjające integracji społecznej
- Strategie tworzenia integracyjnego miejsca pracy
- Wyrabianie nawyku integracji społecznej: tworzenie inicjatyw na rzecz różnorodności i integracji w organizacji; promowanie różnorodności i integracji społecznej poprzez komunikację
Informacje organizacyjne
- koszt uczestnictwa w 1‑dniowym szkoleniu dla jednej osoby:
– szkolenie online 460 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia)
– szkolenie stacjonarne 880 zł + 23% VAT (płatność dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia) - otrzymasz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia (PDF)
- praca w małych grupach
- szkolenie odbywa się w godzinach:
– szkolenie online 09:00 — 14:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy)
– szkolenie stacjonarne 09:00 — 16:00 CET (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy) - rejestracja na szkolenie online kończy się tydzień przed terminem szkolenia
- rejestracja na szkolenie stacjonarne kończy się dwa tygodnie przed terminem szkolenia
Termin szkolenia:
Szkolenie prowadzi:
Aleksandra Jaskólska
tel. +48 660 672 763
Masz pytania?
Skontaktuj się ze mną poprzez formularz umieszczony poniżej.
Formularz zgłoszeniowy
Sprawdź także inne szkolenia
Coachingowy styl zarządzania w zróżnicowanym środowisku pracy
Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, którzy chcą zarządzać ludźmi w sposób wspierający autonomię, inicjatywę i gotowość…
Poznaj szczegółyKomunikacja międzykulturowa
Celem szkolenia jest rozwijanie kompetencji kulturowych, szczególnie w zakresie komunikacji interpersonalnej oraz wpływu różnic kulturowych na skuteczność komunikacji.
Poznaj szczegółyKultura biznesu Indii
Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…
Poznaj szczegółyKultura biznesu Korei
Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności budowania relacji i utrzymywania kontaktów, co będzie prowadzić do prowadzenia efektywnej współpracy…
Poznaj szczegółyPrezentacje i wystąpienia publiczne w różnych kulturach
Prezentacje wygłasza niemal każdy i w różnych okolicznościach — stacjonarnie i zdalnie w codziennej komunikacji w zespole, podczas…
Poznaj szczegółySzkolenie z zakresu różnorodności i integracji społecznej
Szkolenie z zakresu różnorodności i integracji ma na celu zrozumienie, w jaki sposób ludzie o różnym pochodzeniu, kulturze,…
Poznaj szczegółyZarządzanie konfliktem i prowadzenie dialogu w zespołach wielonarodowych
Szkolenie dostarcza wiedzy i rozwija kompetencje zarządzania konfliktem i prowadzenia dialogu w zespołach wielonarodowych.
Poznaj szczegóły