CASE STUDY: Branża nieruchomości (program szkoleniowy)
Potrzeba rozwojowa
Szkolenie było odpowiedzią na potrzebę zgłoszoną przez klienta w zakresie dostarczenia pracownikom praktycznej wiedzy z zakresu obsługi pracowników z niepełnosprawnościami.
W październiku 2021 zrealizowaliśmy w formule online szkolenie dla 12 pracowników administracyjnych z działów HR.
Działania podjęte
Działanie szkoleniowe ukierunkowane było na dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat różnych rodzajów niepełnosprawności w celu zrozumienia funkcjonowania pracowników z niepełnosprawnościami. Przygotowane ćwiczenia i zadania eksperymentalne miały na celu zmniejszenie lęku przed nieznanym i tym samym wykształcenie umiejętności zachowania w kontaktach z osobami z niepełnosprawnością.
Celem programu była nauka współdziałania, prawidłowej komunikacji i budowania relacji z pracownikami z niepełnosprawnościami oraz odpowiadanie na ich potrzeby w środowisku pracy. Uczestnicy pracowali nad zwiększeniem świadomości społecznej na temat potrzeb i możliwości pracowników z niepełnosprawnościami, a także wiedzy, jak udzielać bezpiecznej pomocy.
Podczas szkolenia uczestnicy pracowali w grupach, indywidulanie, uczestniczyli w dyskusjach grupowych, wykonywali krótkie ćwiczenia eksperymentalne, które pozwoliły im na doświadczenie poszczególnych rodzajów niepełnosprawności.
Rezultat
Uczestnicy zbudowali własne zasady savoir-vivre'u w interakcji z pracownikami z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
W efekcie szkolenia uczestnicy:
- potrafią zastosować etykietę wobec pracowników z niepełnosprawnością
- potrafią zaplanować działania integrujące z pracownikami z niepełnosprawnością w miejscu pracy
- podnieśli kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji z pracownikami z niepełnosprawnością
- przełamali lęk związany z kontaktami z pracownikami z niepełnosprawnością
- oraz wzmocnili dobre praktyki i zachowania wobec pracowników z niepełnosprawnością w miejscu pracy
Szkolenie uświadomiło uczestnikom, że osoby niepełnosprawne mogą pracować zawodowo i są wartościowymi pracownikami.
Sprawdź także inne Case Studies
CASE STUDY: Branża nieruchomości (szkolenie relokacyjne dla pracownika przyjeżdżającego do Polski)
Program szkolenia miał na celu przygotowanie osoby relokowanej do pracy w zagranicznym oddziale firmy, doskonalenie umiejętności komunikacji z…
Poznaj szczegółyCASE STUDY: Branża IT (coaching)
Klientowi zależało na wykształceniu u menedżerów postawy proaktywnej i poczucia odpowiedzialności za pracę, samodyscypliny i autonomiczności w zadaniach…
Poznaj szczegółyCASE STUDY: Branża farmaceutyczna (szkolenie)
Szkolenie było odpowiedzią na potrzebę zgłoszoną przez klienta w zakresie dostarczenia pracownikom praktycznej wiedzy z zakresu obsługi pracowników…
Poznaj szczegółyCASE STUDY: Branża nieruchomości (program szkoleniowy)
Klientowi zależało na rozwijaniu kompetencji pracowników zaangażowanych we współpracę z partnerami biznesowymi z Indii.
Poznaj szczegółyCASE STUDY: Branża IT (szkolenie onboardingowe)
Szkolenie było odpowiedzią potrzebę zapoznania nowy pracowników z podstawami wiedzy na temat kultury biznesu Korei Południowej.
Poznaj szczegóły